Gå til innhold
Arkivverket

[#3574] 2 søstre i Bergen - Andrine og Torine


Gjest Eva Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johansen

Jeg søker opplysninger om Andrine og Torine (Torbjørnsdatter) Hansen fra Bergen, De var født hhv. 1868 og 1875. Begge var ugifte, og de var syersker. Av noen eldre i familien har jeg fått høre at de jobbet hos Sundt i Bergen (konfeksjonsfabrikk?). Torine døde i 1950 og Andrine 1957.Kan den fabrikken/bedriften ha noe personalarkiv evt. kan det eksistere bilder av dem noe sted?De bodde forskjellige steder i Bergen, bl.a Tordenskjoldsgt. 6, Welhavensgt. 76 og Teatergt. 11/13.Kan det være noen eldre personer som husker disse damene? Ellers siden det er 43 år siden de døde - hvilke opplysninger har jeg lov til å få tak i?Mange spørsmål men håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Eldre firma har ofte gitt ut en jubileumsbok. De inneholder ofte bilder av personalet. Et tips kan være å henvende seg til biblioteket i Bergen. Ellers er det jo et Bergen byarkiv du kan henvende deg til. Hvis detter er slektninger av deg finnes det sikkert private bilder et eller annet sted i slekten din. Er dette din mormor eller farmor event. oldemor sine søsken eller kusiner så kan det være en idé å finne etterkommere på den grenen. I 1970 hadde jeg selv et lite prosjekt hvor jeg samlet alle de bilder jeg kunne finne i slektsammenheng. Da fikk jeg kontakt med to av min mormor sine kusiner og en av min far sine. Det ble "bingo"! De bildene har jeg kopiert og fordelt i slekten. Lykke til og fortsatt god sommer. Greta S.O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.