Gå til innhold
Arkivverket

[#3595] Olav Torstense - omkommet på havet?


Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Jeg lurer på hvor det ble av Olav Torstensen født 25.8.1885 i Bergen. Ifølge et notat jeg har, skal han være omkommet i en bran på et skip en gang mellom 1910 og 1920. Er det han som er står oppført som død 23.9.1916 som Ole Torstensen? Både han og faren skiftet mellom navnene Ole og Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Torstensen, død 23. september 1916, var kokk, 19 år gammel, og hadde begge sine foreldre i live da han døde.Olav Torstensen, født 1885, er ikke i Bergen ved 1912-tellingen såvidt jeg kan se av registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Foreldrene til min Olav Torstensen var Ole (Olav) Torstensen og Serine Dorthea Nilsdatter Torstensen og begge levde i 1916. Er det disse? Finner du dem i tellingen 1912?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det nærmeste vi kommer er:Olav Thorstensen, født 23. juni 1857, Korkfarver, bosatt i Stenkjellergt. 10, med kone Thea, handlende, født på Laksevåg 31. desember 1857, og med barna Thorvald, Sverre, Trygve, Thea, Sigrid og Olga - alle seks tatt med på tellingslisten for Stenkjellergt. 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.