Gå til innhold
Arkivverket

[#3614] Nerisen som etternavn på Nøtterøy


Gjest John Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest John Strøm

Er det noen som har hørt om dette etternavnet/patronymikon Nerisen/Nirisen før ? Han bruker det fra 1865-1900 ved alle barnas fødsler og FT 1865 1900, så det er ingen feilskriving. Han skal være født 1829 på Tanstad på Nøtterøy. Men jeg finner ingen som er gift i 1814-38 med noe slikt fornavn eller patronym i den perioden. Han kan jo være født utenfor ekteskap. Har desverre ikke tilgang til kirkeboken fra perioden. Kun Kjetil Firings utmerkede sider om Vestfold. Samt mine egne filmer 1852-1909.På forhånd takk John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg har selvsagt tatt med meg mikrofichene til Texas, og har funnet dette oppslaget i Nøtterøy MINI I-4:Fødte mandkjøn 1829, s. 174 Nr. 34. Johan, uægte F. 21 Maj Døbt Nøt. kirke 9 Junii Forældre: Qv.Msket Jøran Johannesd. Øvre Tandstad-Ejet, for hvem der var udlyst til Ægteskab 23 Trin. 1824 med Tarald Pedersen. Hun udlagte som Barnefader Ungkarl Niri Nirisen fra Holden Sogn. Faddere: Marthe Amundsdat. Schouge, Maren Nielsd. Kjernaas-Engen, Helene Andersd. Tørkop, Lars Nielssen Schougen og Anders Olsen Kjernaas-Engen.Takker for positiv omtale av Vestfold-slekt. Regner med å legge ut fogdens manntall 1664 for Sandeherred i august og viede på Nøtterøy 1791-1814 i september. Skal også prøve å få lagt ut en del av materialet i Digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Takk skal du ha Kjetil Det er fra slekta en får det. :-) Til dere andre som leser dette og som har slekt fra Vestfold anbefaler jeg et besøk via linken Kjetil så elegant har i meldingen sin. Har selv i dag sent fødte 1865-1877 for Nøtterøy til Digitalpensjonatet. Men med så mye nytt stoff som de (DA) legger ut nesten daglig så kan det kanskje ta noen dager før det kommer ut. Fantasisk arbeide dere gjør med så få ansatte.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.