Gå til innhold
Arkivverket

[#3621] Kristen Eriksen Kofstad f. 1843 Kongsberg


Gjest Katrine Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Katrine Iversen

Jeg søker opplysninger om Kristen Eriksen Kofstad f. 1843 i Kongsberg. I 1865 folketellingen finner jeg Christen Eriksen 15 år og hans mor ved Fiskum i Eiker. Er dette samme person? Hvem var faren? Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

På Familysearch fant jeg denne: Kristen ERIKSEN Sex: M Marriage(s): Spouse: Anne INGEBRETSDR Marriage: 15 Jun 1879 Fiskum, Buskerud, Norway Er det din, kan jo Fiskum være en god mulighet... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Kofstad er en gård ved Fiskumelva, mellom Fiskum og Kongsberg. Gården ligger i Øvre Eiker kommune, men ikke langt fra grensa mot Kongsberg. Jeg ville nok tro at Fiskum kirke ville være det første stedet å prøve ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Bill

Hei Katrine,Jeg fant Christen Eriks. Kopstad boende på Kongsberg. Han er nevnt til å være 23 år gammel og er sølvverksarbeider. Fødested er nevnt til å være Kongsberg. Det er mulig at dette er han du er på jakt etter. Jeg finner også en som heter Erik Kofstad boende på Kongsberg med familie. Han er nevnt til å være 56 år gammel. Muligens er han far til den Christen du leter etter. Han er også nevnt som sølvverksarbeider. Dette må du selvsagt sjekke i kirkebøker.Mvh,Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Gunn Huglen

Her er Christen Eriksen 15 år hos moren som er enke i Fiskum: LenkeAlder passer vel ikke helt på denne karen? 7 år feil i forhold til oppgitt alder?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en dåp på Christen Eriksen Kofstad i Kongsberg her: LenkeDåp nr. 2 venstre side i boka. Klikk på forstørrelse 150% ( ikon nederst i høyre hjørnet) Da er det tydelig, far Erik Olsen mor Marthe Marie Olsdatter. Tror nok dette er rett mann som du søker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Skulle ikke undre meg om Litta Olsen har funnet familen i Finnås senere. Alder og fødested på mannen passer bra. Han kan jo ha blitt gråstensmurer senere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.