Gå til innhold
Arkivverket

[#3623] Jørgen Kristofer Johansen/Nordli/e f.1895


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Kan noen hjelpe! Min oldefar het Jørgen Nordlie Finner 1 i folketellingen for år 1900 med navn Jørgen K.Johansen med far Johan Andresen Nordli.Fødselsåret stemmer da han er født 1/8-1895 Kan det være riktig,kan han ha byttet etternavn.jeg vet at han kommer fra Lillestrøm traktene.takker for all hjelp jeg måtte få. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Har hørt rykter at det fra gammelt av ble slengt på en e etter Nordli.Noen som kan svare på det. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Har nå funnet ut at dette er korrekt person.Jørgens foreldre er Johan Andresen Nordli f.1871 og hans mor er Kaia Jørgensen f.1870.Johan var sagbruksarbeider.Jeg sliter litt med og finne Johans sin far.Hans mor er Sopfie Kristoffersd.Bosatt på gården Nordli u/Stalbergseie i 1865/75.Faren vet jeg bare navnet på ifg.kirkeboka står det far ungkar Andreas Hansen Ellingsrud.Er det noen som kan hjelpe ? Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei tar dette frem igjen og jeg lurer på om noen har tilgang til kirkeboka for Skedsmo.Jeg har hørt noe om at Kaia og Johan skal ha en sønn som het Einar Johansen Nordlie,han må være født etter 1902.Er det noen der ute som kan hjelpe ? Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.