Gå til innhold
Arkivverket

[#3626] Noen som forsker på Brynildsen slekt i Drøbak, fød


Gjest Eva Fredriksen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Fredriksen.

Ønsker å komme i kontakt med noen som har Brynildsen som slektsnavn i Drøbak, fra ca. 1760-1830 tallet. Har så mange uløste spørsmål. Mvh Eva F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Eva, har du gjennomgått ekstraskattemanntallene for Drøbak fra 1760-årene ? Der finner du mange opplysninger. De ligger i Riksarkivet, Rentekammeret. Hilsen Tore H Vigerust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg har registrert følgende ekteskap i Nøtterøy kirkebok (MINI I4):Side 353 Trolovet 08.12.1791 Viet 12.03.1792 Enkemand Søren Matthissen Huusøe af Tonsberg, nu p. Øre og Inger Maria Brynildsdatter Øre, komen fra DrøbakSide 380 Trolovet 24.12.1805 Viet 13.01.1806 Ungkarl og Matros Anders Brynildsen fra Drøbak og Pigen Anne Maria Ellevsd. Østre Bollærn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Fredriksen.

Takk til Tore V. Jeg har aldri sett på ekstra-skattemanntall, men det skal jeg nå.Svar til Ketil H. Jeg har ikke sett navnet til Inger Maria Brynildsdatter før, men Anders lurer jeg på om kan være bror/annen slekt til min tipp-tippoldefar Ingebreth Brynildsen, født 1788? Jeg vet ikke hvem som er foreldre eller søsken til min tipptippoldefar, men det er mange "Brynild-sen/datter som har vært faddere. Mvh. Eva F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.