Gå til innhold
Arkivverket

[#3627] Nagel Rasmussen f.ca.1867 Holmedahl ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg jakter på opphavet til Nagel Rasmussen født ca.1867 trolig i Indre eller Ytre Holmedahl i Fjaler.Han giftet seg med Trine Sofie Engelsdatter fra Sør Eimind i Askvoll.Jeg har ikke opplysninger om når de giftet seg.I 1900 finner jeg familien på Kjøsneshaugen i Ytre Holmedal. Håper noen med tilgang til Fjalerbøkene kan sjekke dette for meg. Med vennlig hilsen Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Fjaler er det same som Ytre Holmedal.Det er ikkje innført nokon som er døypt med namnet: "Nagel" i kyrkjeboka for presten i Fjaler, A7, frå 1866 til 1868.For opplysningar frå bygdeboka treng vi namnet på garden han kom i frå.For å finne ut når dei gifta seg, kan det vere lurt å ta utgangspunkt i det året første bornet vart fødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Nagel Kristoffer Rasmussen Brendehaug, f.1868 fikk i 1896 festeseddel på plasset Kjøsneshaugen under matrikkelgården Hellevik. Han døde i 1952 og kona Trine Sofie i 1954. De giftet seg i 1892.Foreldre til Nagel: Rasmus Davidsen Brendehaug (1826 - 1912), gift 1854 med Nille Korneliusdatter Vårdal (1832 - 1918). Forøvrig finnes det et bilde av Rasmus og Nille i Fjalerboken bind 1, s.259 Håper dette kan være til nytte og gagn. mvh Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til bidragsyterne.Jeg fikk tak i Fjalerbøkene og dermed løste gåten seg.Problemet var at Nagel Rasmusson var døpt Kristoffer Nagel Rasmusson.Men da det var oppklart førte den frem til de kjente slektene Nagel og Nitter. Med vennlig hilsen Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.