Gå til innhold
Arkivverket

[#3633] L.H.Hansen i Trondheim


Gjest Haldor B. Grendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Haldor B. Grendstad

Min tipp-tipp-oldefars bror, Nils Grendstad, som var født i 1828, skal etter de opplysninger jeg har, ha flyttet til Trondheim, hvor han jobbet hos L.H. Hansen (vin-Hansen). Har noen opplysninger om et slikt firma, eller andre tips om hvordan jeg kan finne Ut hvor det ble av Nils og eventuelle etterkommere? Jeg finner han ikke i folketellingene for hverken 1865 eller 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Sandberg

I adresseboken for Trondheim 1888 finner du Lars Hansen, vinhandler i Dronningensgate 34 i Trondheim. Det er muligens ham eller sønnen til L.H.Hansen. Det hadde vært lettere å finne Nils Grendstad om du hadde flere årstall å gå etter.Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I FT 1875 for Tronheim finner du en Nils Ludvig Grindstad (f. 1854) som arbeider på et vinlager. Du finner ham igjen i FT 1865 for Trondheim som Ludvig Grindstad da han bor sammen med moren, som er enke, og onkelen.Kan dette være kone/enke og sønn etter den Nils Grendstad du etterlyser?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haldor B. Grendstad

Ja,dette kan være etterkommer og enke etter 'min' Nils Grendstad (Grinstad. Nå har jeg ihvertfall noe å søke videre etter i andre kilder.Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Aud Inger Skurdal

Denne karen er min tipp-tippoldefars sønn, og heller ikke jeg har noe mer enn dette med vinhandler på han.Om du vi vite hva jeg har så langt på Grendstad-sida, kan du maile meg på a-inger@online.no.Skal se om jeg finner dåpen til denne Nils Ludvig f. 1854, så kommer vi jo litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Det må være Nils Ludvig som arbeidet hos Vinhandler Hansen og ikke faren. Nils Nilsen er overkonstabel og ser ikke ut til å ha vært gift med Nils Ludvigs mor på noe tidspunkt selv om hun nevnes som enke i 1865. Han nevnes som ungkar ved den første vielsen til sønnen. I 1854 var han åpenbart sendt til Vardø: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.