Gå til innhold
Arkivverket

[#3657] Dokken, Bergen - Fru michelsen .


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Min mormor tjente hos fru Augusta Michelsen i Dokkbakken 7 i Bergen , mellom ca 1910 - 1919 etter det var to i slekten også tjenestepiker der hos fruen.Det hadde vært artig å høre om andre vet om noen som har vært tjeneste piker hos henne. Da min mormor var der var fru Michelsen en godt voksen dame.En meget fornem dame.Hun var enke og noen sier hun var gift med en skipsreder andre at det var en los. Hun ble 99 1/2 år.Jeg luer på hvem hun var gift med ? Finner henne ikke folketellinge for Bergen 1900.Når jeg søker på Dokken kommer det opp et ungdomsbilde av Christian Michelsen. Kan det være noen forbindelse mellom Christian Michelsen og mannen til Augusta Michelsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fredrikke Augusta Bennetter var født i Bergen 28. desember 1855, og døde som Augusta Fredrikke Michelsen 22. juni 1955. Hun giftet seg i Nykirken 16. mai 1885 med dampskibsfører Johan Martin Michelsen, født 1845.I folketellingen 1900 finnes losoldermann Johan M. Michelsen, født 1845, og hans kone Augusta, i Nykirkealm. 3. Johan M. Michelsen døde i Bergen 23. juli 1910.Ved folketellingen 1912 bodde hun i Dokkebakken 7, levde "af sine midler", og hadde Olga Johanne Johannessen, født1894 i Bergen, som tjenestepike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.