Gå til innhold
Arkivverket

[#3665] Søking i Sverige?


Gjest Thor Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Nilsen

Hei! Kan noen gi meg tips på søkemetoder i Sverige! På jakt etter personer født fra 1805-1840. Bjurstrøm, Anders f/1809 og Lovise Andersdatter f/1838. PÅ forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei prøv netttidningen Røtter på adresse www.genealogi.se dermener jeg det er en del linker som er bra. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Personlig har jeg ikke klart å finne noe om slekta mi fra Sverige ved å bruke internett. Anbefaler å gå til www.svar.ra.se og bli medlem. Herfra kan man låne alle mulige mikrokort for en billig penge. Jeg er kjempefornøyd! Siri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei!Du bør bestille husførhør microkort. Prestene rundt om i Sverige banket på dørene til de respektive familier 1 gang i året. De sjekket da om familien hadde vokst i antall, om de kunne lese /skrive, dagens salme utenatt og nåde dem som ikke kunne den av de voksne i familien. De sjekket også om familien hadde flyttet og eventuelt hvorhen. I det hele tatt en mengde opplysninger som man ikke finner i Norge.Selv har jeg en oldefar som kom fra Glava i Wârmland i 1883. Og har p.g.a. husførhørende kommet kjempelangt tilbake . De slutter vel ca. 1740-50, men er avgjordt noe å se på.Jeg harmange grener på slutten av 1600 tallet, mens den grenen jeg finner lengst tilbake er en nordmann som dro over til Sverige ca. 1640.Jeg har ellers vært borte i en gren av Bjurstrøm som har sine hjemmesider, men jeg kommer ikke på hvem som hadde dem. Kanskje det var deg Thor?? Lykke til videre.mvhTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.