Gå til innhold
Arkivverket

[#3673] Slekten Robarth fra Skottland


Gjest Per Hansen,
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Halvordina Pedersdatter døpt 12/6-1753 Hoel av Monsr. Peder Andersen og Marthe Tollefsdatter. Peder og Marthe er ikke på Nes i ekstraskatten 1762/64.Klokkerbøkene på Nes fra 1664 til 1830 gir ingen registreringe med navnet Robart..så det bygdeboka nevner om Rabart må vel tas med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk for bekreftelsen fra klokkerboka.Så er det Monsr. Peder Andersen (Hoel), hvor er han kommet fra ? Hvor kan man finne opplysninger om en prokurator på 1750-tallet, det kan da ikke ha vært altfor mange i denne yrkeskategorien ?Smebynavnet kan vel antyde en forbindelse vestover til Toten ?; o} Knut F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest knut fasting

Thor: Kjenner du til Peder Andersens foreldre ?Og hva med etterkommerne til Marte Halvorsdatter, gift Kjønning og søsteren Pernille, gift Ingvoldstad ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Thor: Javisst er jeg etterkommer, gjennom søster til Marthe og Pernille, Severine, gift med Anders Tøstie. Det er den eneste linjen jeg har sett på hittil.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Werner Østreng

My favourite wife Christina er også etterkommer etter Severine Halvorsdtr (Robarth) og Anders Tøstie og derved ganske nær beslektet med dere, Knut og Thor....:-)Vennlig hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Hei Kai.Jeg har nok hatt kontakt med deg før angående Tøstie, men mistet forbindelsen.Kan du sende meg det du vet om etterkommere etter Severin August T. og og Laura Larsen ? Vet du noe om Lauras brødre og øvrige familie ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Werner Østreng

Hei, Knut Laura Dorothea Kristine Larsen, f. i Fredrikstad 1830 (gift med Severin August Tøstie) hadde minst en bror Herman Larsen og en søster Jutta,f.1836, gift Wetlesen. Hennes bror Herman var skibsfører i 1865, men er muligens den samme rabbagasten som ble anklaget for majestetsfornærmelse i sin ungdom.....Vi har en original anetavle brodert av Laura, datert 4.nov. 1841. Denne viser i tillegg til Blix-aner på morsiden en spennende forbindelse via skibsfører/reder fra Soon (som bosatte seg i Fredrikstad) på farsiden tilbake til en mystisk person på en Sydhavsøy der bare initialene er gitt. (Iflg Christinas mor har det vært snakk om en mulig ukjent link til Indonesia i familien, og i såfall kan denne kanskje gå gjennom Hollendere som har skipet trelast fra Soon)Dersom du også er etterkommer etter Laura, er du en tremenning av min Christina. I så fall kan det være spennende å finne ut om dere begge har en dråpe indonesisk eller orientalsk blod. Ta gjerne kontakt på kai@ostreng.comVennlig hilsen Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Pedersen Hansen

Hadde store problemer med å få opp dette temaet tidligere i dag, så jeg lagde et nytt tema, 36749 'Til Tore Bøhmer.....', så gå videre derfra. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.