Gå til innhold
Arkivverket

[#3677] Rangele Margrethe Jørgensdtr Frantzen


Gjest Rune Bergesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Andersen

Jeg antar at du har funnet familien i 1801 og de to barna som er døpt i 93 og 97, men har du funnet giftemålet i Bergen?Alder på 56 år ved gravleggelse i 1816 tyder på født i 1760. Lenke Det kan stemme med FT dersom 44 år er en feilskrift for 41 noe som lett kan skje.Det kan se ut som om Fransine døpt i 93 er blitt Frantz 4 år i FT, men det kan være en feil ved tellingen.Det er en Randine MJ født i 1758, men hun blir gift i 1788 og dør 1802.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Rune Bergesen

Jeg tar opp igjen dette spørsmålet om noen kjenner til denne damen om hvor hun er født og hvor de er gift, de er ikke gift i Bergen. Da datteren Francine ble født i 1793 er Magnele Fransen-Rebecca Jørgensen og Jonas Frantzen blant fadrene, er det noen som kjenner til disse personene, de kan være i slekt med Rangele(Ragnhilde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Her har du Salomon døpt i KK 26/5-1758.Fant han først i 1803 tellingen i Bergen. Litt dumt vi ikke har tenkt på den før.LenkeDet var da en begyndelse Rune? Ha en fortsatt fin helg.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei Terje, Det var overaskende at du fant de forlovet i KK, har ikke funnet de gift i Bergen. Da tyder det jo på at hun er fra Bergenskanten?. Det meste av det andre du har funnet har jeg fra før, også Salomon dåp. Men hvor kan hun ha Fransen navnet ifra?. Ha en fin helg, her er det sol og varmt. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Rune. Dette er litt av ei nøtt. Ikke så lett å finne disse fadderene heller. Jeg trur jeg har funnet en. Ole Stephensen. I 1803 er det en Ole Stephensen Toppe fra Hammer som bor i rode 23. Kanskje Rangele Margrethe Jørgensdatter er i fra Hammer sogn, datter av en Jørgen Frantzen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

hei Terje, har vært inne på tanken at det kunne være henne, dette paret har også en datter med mellomnavn Rebecca, og en fadder til 1 barnet heter Rebecca Jørgensdatter, men hvor kommer Fransen navnet fra?, som du ser er Jonas Fransen forlover i 1792 og samme person er fadder til 1 barnet til Rangele. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det ser slik ut ja. Men hvem var hun gift med ? Så nu at Jonas Fransen var gift med Anne Kristine Jonasdatter KK 1788 20/7,trol 14/3. Funnet 4 barn : Jonas døpt 12/10-1788 KK,Anna 4/10-1789,Helena 17/12-1790 og Helkie 31/8-1792. Skal sjekke faddrene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.