Gå til innhold
Arkivverket

[#3687] Frederikshald eller Christiania?


Gjest Ebbe Bielefeldt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ebbe Bielefeldt

Jeg er ved at samle oplysninger om artilleriofficer Carl Frederik Bielefeldt. (1752-1825. Han gjorde tjeneste i Norge 1788-1805, først i Frederikshald og fra ca.1890 på Akershus. Da han rejste fra Danmark havde han 3 børn, som er døde i Norge. 1. Sigismund Jacob født 24/8 1784 i København. 2. Christian Ludevig født 26/8 1785 i København 3. Ernst Wilhelm Maximilian født 22/12 1788 i København. I 1801-tellingen for Christiania har han 2 døtre der er født i Norge. 1. Vilhelmine Charlotte født ca 1790. 2. Louise ? født ca 1792.Kan nogen hjælpe mig med hvornår de 3 drenge er døde, og hvornår de 2 piger er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Vet ikke om du fremdeles er interessert, men her er 1801 års telling LenkeHer har du iallefall deres fullstendige navn: Wilhelmmine Charlotte Dorthea Maria Bilefeldtr,10 år.Lovise Maximiliana Bilefeldtr,8 år. Men så slår jeg opp på Familysearch og finner OLEA V. BIELEFELDT, female, født den 04.DEC.1817, døbt DEC. 1817,Faaberg, Oppland, Norway. Fantes det enda et barn? Far V. BIELEFELDT, mor ELI JOHANNESDR. Her finner du igjen barnet som uekte av leutnant V. Bielfeldt og Eli Johannesdatter Onsum. Hennes andre uekte barn. Barnet ble døbt den 7.desember 1817. Var dette en av Carl Fredriks sønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg skulle tro at det mer sannsynlig er sønnen Carl Friderich Wilhelm Bielfeldt som bl.a. var ved N.Hedem.kompani fra 1812, som eventuelt er varen til Olea. (Men jeg har ingen vel å merke ingen kilder å henvise til). Såvidt jeg vet var faren Carl Friderich vel tilbake i Köbenhavn i 1817 hvor han døde i 1825.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.