Gå til innhold
Arkivverket

[#3690] Familien Schrøder- Tønsberg


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Er det noen som vet om Hans Schrøder(f 1860 -1900 telling )og hustru Constance Schrøder ( f 1858-1900 telling) hadde flere barn enn sønnen Ole ( f 25 aug 1890). Har funnet vielsen 16 mars 1889 i Tønsberg , Hans Olaus Schrøder f 9 okt 1859 og Amalie Konstanse Hansen f 9 juni 1853. I 1865 telling finner jeg Hans som Hans Olaus Olsen hos foreldre; smed Ole Christian Olsen og Anne Elisabeth Olsdatter ( hun fra Bamble), I 1900 er moren Anne Elisabeth Schrøder enke , når skiftet familien etternavn? Takknemlig for hjelp. tovt-eik@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Er det noen som har anledning til å undersøke om det ble født en gutt i Tønsberg ca 1904-1905 og der etternavnet var Schrøder.har selv forsøkt , men kan ikke finne noe barn i den aktuelle perioden.Med vennlig hilsen Tove .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Bjørg Aasen

HeiTove. Lenge siden du skrev dette innlegge, men det er først nå jeg så det. Jeg er av den Schrøder slekta som du nevner her. Smed Ole Christian Olsen var fra Holmestrand og er døpt Schrøder. Jeg har ikke funnet flere barn, av Hans Olaus Olsen Schrøder og Emilie Constanse Hansen, enn Ole Schrøder. Jeg har leita i kirkebøkene for Tønsberg, men ikke i området rundt. Det er 2 stk til med Hans i slekta. De er begge født ca 1860 - 1870 i Holmestrand. Lykke til med letinga.Hilsen Bjørg Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.