Gå til innhold
Arkivverket

[#3694] Fattiggard i Hønefoss/Norderhov


Gjest Geir Asheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Asheim

Først; takk for en flott side. Mitt problem er at eg ikke er i stand til å finne min oldemor, Klara Emilie Joelsdatter, født ca.1875 i Skedsmo. Etter det vi kjenner til, så bodde Klara på Ve fattiggard i Hønefoss/Norderhov i 1900, men hun er ikke å finne noen steder. Hun hadde og en datter, Jenny Marie født 1897, som eg heller ikke finner i folketellingen. Kanskje det er noen her som kan gi meg et tips hvor eg skal lete videre? PÅ førehand Takk.geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her røres det vel ved et av våre litt såre punkter. Personlistene som gjaldt stiftelser ble plukket ut for spesiell statistisk bruk ved Statistisk Sentralbyrå, og ble ikke lagt tilbake på plass. Men listene er funnet, og de er tastet, og vi var lovet dem i januar i år. Vi har imidlertid fortsatt ikke fått dem. Vi skal etterlyse dem igjen, og da vil vi forhåpentligvis ha dem på plass i neste oppdatering av 1900-tellingen.Vi har også hatt spørsmål om Løten 1900. Der mangler vi fortsatt filen, men har etterlyst den, og håper den også snart vil være på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.