Gå til innhold
Arkivverket

[#3695] "Vossaboki" og tidshorisont for omtale


Gjest Jarleif Nordheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Skiftedatoen til Guro er 7 juni 1712. Dette må ikke forveksles med dødsdato. Skiftet etter en person kunne gjerne holdes et halvt år etter at personen var død. Du vil heller ikke finne noen begravelsesdato eller gravfestelsesdato etter henne, siden de døde for Voss prestegjeld først begynner i 1726. Så det eneste man kan være rimelig sikker på er at Guro døde en gang på vårparten 1712.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ullstad

Tack kenneth, vet du om det finns ett sätt att hitta personar utflyttade från voss innan eller efter databasen på riksarkivet, vi är 99% säkra på att vår släkt kommer från voss i och med jon torgilsen ullestad men för att bli 100% säkra behöver vi bevis 'svart på vitt' som vi säger i sverige, så vet du hur man skulle kunna hitta något som kan hjälpa oss i denna fråga? MvH.Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Henrik: Synes det er utrolig gøyt å møte andre her som har felles aner som meg selv. Kommer fra så liten familie at jeg nesten føler familiere forbindelser når dette skjer - smiler..Kenneth: Du er helten min for tiden..smiler. Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Henrik: Det har jeg veldig lyst til.Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan jeg skal komme inn på siden.Hva skriver jeg eventuellt på update info?Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ullstad

Hej reidun! Har du provat att gå in på sidan den sista tiden? annars så kan du kolla om du har skrivit in addressen korrekt. adressen är: www.ullstad.comMvhHenrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ullstad

Hej igen Reidun.Du måste förklara lite mer om vad du har för problem med att komma in på www.ullstad.com (utan bokstaven 'e' alltså inte ullestad) De flesta sidorna är öppen för alla, men om man vill komma in på de svenska sidorna måste man först registrera sig genom att taste på knappen 'Password and update info'. Om du fortfarande inte kan komma in på sidan för du skriva lite mer och förklar vad problemet är så att jag kan hjälpa digMvh Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Heisann Henrik.Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Skal forklare hvordan jeg går frem:Først så kopierer jeg www.ullstad.com, så limer jeg det inn øverst på skjermen min hvor det står adresse. Så trykker jeg 'gå til'.. Da får jeg bare opp en blank side..Føler meg litt dum nå som ikke får dette til...Smiler..Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrik Ullstad

Hej reidun, jag gör exakt som du säger att du gör och får upp sidan, du tror inte att du måste vänta en stund för att den ska laddas? annars vet jag inte vad det är för fel.MvHHenrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleiv Kløve

Eg har sett at Reidun Berge Haugs har problem med å koma inn på www.ullstad.com, og eg trur at eg veit kva som er problemet (eg har møtt tilsvarende før). Problemet er nettlesaren. Eg har prøvt no, og kjem inn utan problem om eg brukar Explorer, men får berre blank side om eg brukar Netscape. (takk Microsoft for problemet). Så har du Explorer, så prøv det.Helsing Torleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Til Henrik: Vedrørende spørsmålet ditt om Jon Torgilsens opphav, bør du sjekke om det finnes skifter etter hans foreldre eller barnløse søsken. I skiftene får du som regel vite hvor en person oppholder seg. Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Nå vet jeg ikke om jeg tør å skrive at jeg fremdeles ikke kommer inn på siden...Har ikke så enorm peiling på data, men jeg venstreklikket musen og trykkte på egenskaper, på plassering står det: internet explorer.. Det betyr vel at jeg bruker explorer og burde ha kommet inn på siden?..?Ok.. nå beveger jeg meg ut på data-språk som jeg overhodet ikke behersker..Men kan størrelsen på maskinen ha noe å si? Min onkel var på besøk idag og skulle hjelpe meg å laste ned noe, han sa at maskinen hadde lite 'ram'....Mvh en lettere frustrert Reidun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleiv Kløve,

Eg har sett litt meir presist på kva som kan vera problemet. Når eg brukar Netscape får eg meldinga Java-script error, og dette er eit problem som det ikkje er meininga at vanlege brukarar skal kunna ta seg av. Eg har sendt ein e-post til Webmaster for www.ullstad.com (Stefan Ullstad) med litt informasjon kva han kan gjera for blokkera problemet og gjera sida leseleg for fleire. Om dette er noko han kan/vil veit eg ikkje.Torleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stefan Ullstad

Jag beklagar att flera användare har haft problem att komma in på:www.ullstad.comProblemen är nu åtgärdade och förhoppningsvis fungerar allt nu. Om någon fortfarande skulle ha problem, vänligen skriv ett mail till webmaster@ullstad.com och beskriv problemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.