Gå til innhold
Arkivverket

[#3700] Folketellingen 1891 Bergen


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

I folketellingen 1891 i Bergen 22858 I Strandgaden 105 tellingskrets 24 Husliste 24 finner jeg min oldemor Johanne Olsen Kvamme.Tjenestepike hos en skomaker.Det står posisjon "2" i husholdet.Lurer på om det betyr at det var flere i hun bodde sammen med Og hvem ? Jeg lurer også på om det er mulig å finne ut om det bodde en skomaker som hadde verksted i Strandgaden . Min oldefar var skomakerlærling da min oldemor og oldefar møttes.Og han hadde senere verksted i Strandgaten , men det hadde vært interessant å få vite hvor i Strandgaden ? Kanskje de møtte hverandre der ? Det er slike ting som er artig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Samuelsen

Hun bodde og var i tjeneste hos skomakermester John Niels. Hauge. Husfaren har posisjon 1 og de andre har posisjon 2. Totalt var det 9 personer i Strandgaten 105. Ekteparet, 5 barn og 2 i tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.