Gå til innhold
Arkivverket

[#3709] Jørgine Kristine Madsdatter i Hole


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Søker opplysninger om Jørgine kristine Madsdatter født 1869 i Hole.Gift med Ole Christiansen Hafnor født 1870 på Helgeland. Bjørn Pettersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Det er altså Helgeland gård i Hole.Vet at hun og han dro til Usa.Han i 1893 og hun finner jeg ikke er takknemlig hvis noen finner opplysninger rundt dem.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Emigrantdata for Norge (alt. Christiania) viser at Jørgine M. Hafnor emigrerte i mai 1894 sammen med sine to barn.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Til Kjell hun het jo Jørgine Kristine,hun du referer til heter Jørgine M.Jeg vet om at hun kun hadde 1 barn nemlig Kristine Marie Olsdatter som visstnok ble igjen hjemme.Kan det være samme dame vi snakker om her ? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Litt flere opplysninger er funnet frem.Hennes man Ole omkommer i en arbeidsulykke i Usa (vet ikke når 1895-96 ? og hvor).Vet at hun gifter seg med en svenske og får 2 eller 3 barn til i Usa. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Stemmer det Kjell jeg har blandet navnene litt.Riktig navn er Mads Hansen,Snadden Tømmermann.Ifg Hole Kirkebok.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Prøver og nøste litt videre her.Jørgine Kristine ble enke i Usa ca. 1895-97.Jørgine og Ole hadde 1 datter som ble igjen hos sine besteforeldre i Hole. Ole dør i en arbeidsulykke og etter noen år gifter Jørgine seg med en svensk kar og får fire barn: Johanna,Emil,Mary + en ukjent etternavnet er Johnson.Tror Johanna er eldst.født rundt 1900.Har et brev fra denne damen postlagt Duluth men skrevet i Superio og det er vel Wisconsin.Så jeg er litt usikker på hvor hun kommer i fra.Takker for alle bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.