Gå til innhold
Arkivverket

[#3712] Bremsnæs/Averøy


Gjest Bjørn Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Er der nokon som veit om det finst bygdebøker for det som i 1900 var Bremsnæs herad i nærleiken av Kristiansund? Har funne noko slekt der på heile 1800-talet, m.a. på Stein, Langhaugen, Hestvik, Ødegård og Strømmen. Mine tipp-tipp-oldeforeldre budde der, Arnt Nilsen, opphaveleg frå Åfjord i ST og Marit Andersdatter Juel. I 1900 budde det etterslekt etter dei i nemnde område - og i 1865 òg ein son i Kristiansund, Nils Arntsen Steen, som hadde ei døv dotter, Henrikke Pauline.Eg skriv no slektssoge kor denne greina skal nemnast. Difor har alle opplysningar interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg mener jeg så i lokalavisa for et drøytt år siden at Averøy kommune hadde ansatt en bygdebokskriver. Hvis jeg husker rett, er det vel noe under arbeid. Ta kontakt med kultursekretæren i kommunen, så får du vel vite mer om stoda. Epost-adresse til kommunen: post@averoy.kommune.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.