Gå til innhold
Arkivverket

[#3720] Kari Knutsdotter og Christopher Olson


Gjest Eva Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johansen

Kan noen hjelpe meg å finne Kari Knutsdotter, datter av Kari Salomonsdotter og skoleholder Knut Johannesson Søvde på Tallebryggja under Talle. Foreldrene var ikke gift. Kari Knutsdoter var født i 1833 og giftet seg med husmannssønnen Christopher Olson fra Hesjebakken under Rønnei. Han var født i 1839. Kari døde i 1912 og Christopher i 1911.Jeg har lett både under Luster og Hafslo men finner dem ikke. Skulle gjerne ha visst hvor de bodde og om de hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Rune Ugulen

I band 4 av Luster Gards- og ættesoge (s.822) finn du at dette ekteparet utvandra til Amerika så tidleg som i 1866. Dermed vert det nok litt vanskeleg å finna dei i 1900-teljinga. Dei fekk seks born som vaks opp - alle er nemnde på den refererte sida - og to av dei fekk etterkomarar.Christopher Runice (han vart heitande det i USA) døydde i Utica township, Crawford Co., Wisconsin den 27. mars 1911, medan kona Carrie Runice døydde same staden 22. april 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johansen

Takk skal du ha! Jeg har ikke boka, men jeg har kopi av side 317 i samme bind. Der er Kari og Christopher nevnt. Det står ingen ting om utvandringen - bare at de døde hhv. 1911 og 1912. Dermed trodde jeg helt sikkert at de levde i Norge, og hadde vel ikke tenkt på muligheten at de utvandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.