Gå til innhold
Arkivverket

[#3722] Hvem var Christian Olsen Hafnor


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei sitter her og lurer på en ting.Min tipp tipp oldefar het visstnok Christian Olsen Hafnor f. 1845.Gift med Inger Marie Nielsdatter f.1841.Jeg sitter her og leser om Hafnor slekta i Ringerikske slekter av Lagesen men jeg kan ikke finne noe ut om han.Er åpne for innspill og forslag på hvor han hører hjemme. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Finner han under f.Tellingen år 1900 i digitalarkivet skrives navnet Kristian og bor på gården Løkken i Hole.Det er vel bare en mulighet at han hadde bopel på Hafnor gård og senere tok navnet ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Ja, det var jo tre Hafnord-gårder i F 1865. Jeg har også en Hafnor i familien (Christen Nielsen Hafnor (1838-1918), visstnok født i Drammen (eller kanskje bare bosatt der senere?). Mens hans far som bodde på Hafnord gård er bare registrert som Niels Pedersen hos meg (1794-1882).Din Christian Olsen kan f.eks. være Cristian Ols. ugift tjenestedreng, 19 år, på Tyristrand i 1865-tellingen. Men der er riktignok Modum oppført som fødested. Det er flere med samme navn der, men han kan jo også bo andre steder. Min Christen bodde også i Lommedalen, og da måtte jeg søke på Akershus, Østre Aker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.