Gå til innhold
Arkivverket

[#3752] Abraham Monsen Nordre Hjellestad f. 1831


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har ikke hatt hell med meg i å finne foreldrene til Abraham Monsen Nordre Hjellestad f. 1831. Han giftet seg i Sund med Abigael Nielsdtr. Hamre (g. 1857) og Helvig Johannesdtr. Haugland (g. 1864).Eneste jeg har kommet frem til er Mons Abrahams. (Svartholm under Lillemilde) (far var Abraham Abrahams. Storemilde). Men jeg vet ikke om dette stemmer!På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

På Familysearch finner du en Abraham Monsen, f. 1831 i Fana, med foreldre Mons Abramsen og Christi Apsalonsdtr. Den Mons Abrahamsen du har funnet på Svartholm var forøvrig enkemann da han giftet seg i 1841, og det er derfor ikke umulig at det er riktig person du har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Mons Abrahamsen giftet seg med Christie Absalonsdtr. i Sund 15.6.1828. Men jeg vet ikke hvor de var fra, eller om Abraham Monsen Nordre Hjellestad var deres sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sund kirkebok viser at Mons Abrahamsen Mildevaagen, 19 år gammel, sønn av Abraham Abrahamsen Mildevog, giftet seg i Sund 15. juni 1828 med Christie Absalonsdatter Bjelkerøen, 25 år gammel og datter til Absalon Iversen Bjelkerøen.Abraham, sønn av husmann Mons Abrahamsen og Christi Absalonsdatter Synningen under Nordre Hjellestad, ble født i Fana 3. juni 1831, og døpt 12. i samme måned.Mons, sønn av Abraham Abrahamsen og Ingeborg Monsdatter "Millevog" ble døpt i Fana 2. oktober 1808.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Flesland

Det står litt om denne slekten (og andre husmenn på Milde og Hjellestad) i 'Liv og Lagnad i Neset. Årbok 1998. Milde og Hjellestad Historielag'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.