Gå til innhold
Arkivverket

[#3754] Alis Svalesdatter, fra Tysnes?


Gjest Tore Nordvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Nordvik

I mitt søk etter Alis Svalesdatter har jeg nå funnet henne som konfirmert i Sund, Hordaland, i 1788 med en oppgitt alder på 19 år.Dernest har jeg registrert ekteparet Svale Hanssøn Erritsvær og Maddele Ingebrigtsdtr som giftet seg 27. desember 1769 i Opdal kirke på TysnesOg sist har jeg funnet dem i i mormonernes slektsdatabaser hvor Alis er oppgitt som datter av Svale Hansen og Malene Ingebrigtsen Erritsver, og født 18. februar 1770.Er det noen som kunne kontrollert dette mot originalen, som jeg antar er kirkebøkene for Tysnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alis, datter av Svale Hanssøn Kleppe og Maddele Ingebrigtsdatter, ble døpt i Opdal, Tysnes Sexagesima søndag (=18/2) i 1770. Faddere var Thomis Kleppe, Anders Lejte, Hans Jørgensen Lejte, Maddele Kleppe, Anne Kleppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Tusen takk for hjelpen!Nå tror jeg brikkene faller på plass, selv om jeg ikke kan dokumentere at "min" Alis er fra Tysnes. Men siden navnet er såpass sjelden er det iallefall noe å jobbe videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.