Gå til innhold
Arkivverket

[#3756] Engelske soldater i Bergen i 1944-1945


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg leter etter en mann ved navn Taffy James som angivelig var en engelsk soldat og stasjonert i Bergen ca. 1944-45. Finnes det noen form for register over utenlandske soldater? Han ble far til ei jente som er født i 1946, og hun ønsker selvfølgelig å finne ut noe mer om ham. Er det noen som har forslag til hvordan man kan gå frem for å finne noe mer informasjon. Jeg vet dessverre ikke hvor i England han kommer fra, og ei heller fødselsdato, men han var ca. 29 år i 1946.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ikke alle spørsmål egner seg for publisering. Og svarene enda mindre. I dette tilfellet burde man rette spørsmålet til rette arkivinstans, her Statsarkivet i Bergen, og der gi all relevant informasjon for identifikasjon, og så ville rette vedkommende kunne få de opplysninger regelverket gir oss adgang til å gi.Men det var nok ikke mange engelske soldater stasjonert i Bergen før mai-juni 1945. Vi kjenner navnet på avdelinger som var stasjonert her, men vi har ikke navnelister. Derimot har vi farskaps- og bidragssaker, med informasjon om sakens parter, men opplysningene er sperret etter gjeldende regelverk. Sakens parter kan få innsyn etter regler om partsinnsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Uansett så skal du ha takk for opplysningene Yngve, jeg skal bringe dette videre til rette person, slik at hun kan sende en henvisning til statsarkivet. Det betyr ganske mye for henne og finne sin far og evt. søsken. Mvh Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.