Gå til innhold
Arkivverket

[#3764] Anders Samuelsen Onarheim


Gjest Stig Samuelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Samuelsen

Var min oldefar gift 2. ganger. På familysearch.org finner jeg en Anders Samuelsen gift 19 juni 1884 med Anna Olsdtr. Gift på Onarheim i Tysnes.Min oldefar giftet seg i 2-7-1897 med min oldemor Else Andrine Sørensen. Anders var da 30 år, så han kan jo ha hatt et "kort" ekteskap tidligere.I folketellingen 1900 finner jeg bare en Anders Samuelsen, som passer til Anders Samuelsen fra Onarheim, og det er Anders som er bosatt i Bergen med sin kone Else.Dersom det var min Anders som giftet seg med Anna Olsdtr ovenfor så må han ha vært 17 år når han giftet seg. Det var vell litt for ungt til å være på den tiden?Jeg har ikke tid til å kave meg ned til byn på en stund, så er det noen som har muligheten til å slå opp i bygdboken for Tysnes Bind 4 (Onarheim) og se om det er registrert andre Anders Samuelsen der, eventuelt et oppslag i kirkeboken for Tysnes på overnevnte ektekskap og se hvem som er ført opp som far.- Stig -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

I følge kirkeboken for presten i Tysnes, A12, f. 305b var far til Anders Samuelsen som giftet seg 19. januar 1884: "Samuel Olsen Onarheim" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Samuelsen

Takk skal du ha. Med andre ord min oldefar.Hadde det ikke vært for internett så hadde det sikkert gått meg hus forbi for alltid at han hadde vært gift tidligere. Etter 9 år på jakt etter mer informasjon om han og hans slekt har det aldri falt meg inn før i dag.- Stig -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

I følge kirkeboken for presten i Tysnes, A12, f. 305b var far til Anders Samuelsen som giftet seg 19. januar 1884: "Samuel Olsen Onarheim" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.