Gå til innhold
Arkivverket

[#3786] Anna Marie Jansen


Gjest Margit Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Margit Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til Anna Marie Jansen f. 31.03.1865? Hun er født i Sund på Sotra, og flyttet til Bergen litt før 1900 Mvh. Margit Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Hansen

Takk Kjell Jeg har allerede sett der, skulle selvfølgelig tatt med forelrene hennes og,(Johannes Jansen og Bothilde Andersdtr.) Det er jo hennes besteforeldre jeg skal ha fatt i Mvh Margit Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvorom allting er:I familysearch finner du ihvertfall de som kan være hennes hennes besteforeldre på morsiden: Anders Gullaksen og Anne Olsdatter. Der står det også at Bothilde Andersdatter (fant ingen annen i passende alder) ble født 28.2.1829 i Ebbesvik i Fjell, døpt 9.3.1829.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Hansen

Tusen takk Kjell! Er litt i stuss om det kan være riktig. Min mor har kommet med noen andre navn, men de kan jeg ikke finne noen steder. Navnene (mor og far til Bothilde)skal være Birthe Fernsdtr. og Anders Bastesen. Det enesete jeg vet helt sikkert er min oldemor Anna Marie Jansen, og at hun var gift med Einar Bertheus Einarsen (han var fra Tromsøysund)altså min mormors foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I familysearch finner du giftemål for en Anders Bastesen og Brithe Jensdatter (24.6.1821 i Sund, Hordaland) så dine opplysninger er nok riktige.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det første man blir blind på er øynene . . .Hvis du går tilbake til gården Telle i FT 1865 igjen, finner du Brithe Jensdatter (68) og en Anders Olsen (50). Brithe Jensdatter er høyst sannsynlig Bothildes mor, men Anders Olsen er neppe hennes far. I familysearch finner du imidlertid en vielse i Sund, Hordaland i 1841 mellom en Brithe Jensdatter og en Anders Olsen, så det er sannsynlig at du i FT1865 ser hennes stefar.Hvilket vil si at faren, Anders Bastensen, døde ca. 1840.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Hansen

Hei Kjell! Ja, der ser du, jeg har vært innom disse personene noen ganger. Har nok hengt meg for mye opp i navnet Fernsdatter, men min mor har oppgitt dette navnet, fordi en eller annen skal ha funnet det et eller annet sted (vet ikke hvem eller hvor)men det er jo ikke første gangen feil informasjon er oppgitt. Du skal ha mange takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.