Gå til innhold
Arkivverket

[#3788] Von Capelen familien


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Kjenner noen til om det ligger noen informasjon på nettet om Von Cappelen familien. Jeg kjenner til at det er laget en bok ca, 1897 og har bladd i den , men den er ikke til utlån. mvhTormod ThoresenDrammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Boken heter "Familien (von) Cappelen", er trykt i 1896, og samlet av E. A. Thomle. Den er på 140 sider, har 4 oversiktstavler og er utstyrt med register. Denne boken er trolig å finne på lesesalene i de fleste statsarkivene i Norge, sikkert også i Riksarkivet, og i større bibliotek.Det eksemplaret vi har er i utmerket forfatning, og det er sikkert mulig å kopiere en side eller to, om vi får vite hvilke deler av boken som er av størst interesse.Ellers er det selvsagt mulig å kontakte antikvariater og melde interesse for boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Yngve.Det var den overnevnte boken jeg henviste til. Jeg skrev utgitt i 1897 mens den egentlig kom ut i 1896 som du nevner. Jeg kikket i den på Drammen folkebibliotek igår aftes , tok sogar noen kopier, men tenkte at det ville bli for mange å ta. Og tenkte videre at muligens andre personer som har tilhøringhet i Von Cappelen familien kanskje hadde noe ute på nettet.( Det er min kone som er i familien)(tipp- tippoldemor Caroline Von Cappelen født 1800.)Takk for infoen .Med vennlig hilsenTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Sira

HeiCarl Müller har lagt ut sin slektsbase på denne adressen:home.no.net/camu/starte.htmHan har Caroline von Cappelen født 1800 i sin oversikt. Selv er jeg etterkommer av hennes søster...Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.