Gå til innhold
Arkivverket

[#3790] Gustav Adolf Beckstrøm fra Skåne


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Gustav Adolf Beckstrøm ( 1863) fra Skåne i Sverige fikk i 1885 en sønn med Thea Andrine (1849, muligens Andreas/Andersdatter til etternavn) fra Nes på Romerike. Sønnen, Adolf er min manns farfar. Vi vet fint lite annet om denne slektsgrenen, både om Gustav Adolf og Thea Andrine. Noen som kjenner igjen navnene fra sine egne slektstrær?Barnet ble født utenfor ekteskap, og da Andrine allerede hadde to, kanskje tre barn fra før, også såkalt "uekte", ble hun satt i fengsel. I følge sikre kilder satt hun i Strømmen Kvinnefengsel i Skedsmo da lille Adolf ble født. Han er døpt i Skedsmo kirke.Hvor finner jeg svenske databaser å søke i?Venter med spenning på svar fra alle dere glupe sjeler.Mvh. I-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Inger Lise.Jeg kjenner ikke noen svenske databaser,men du kan ta kontakt med ditt lokale bibliotek for å få låne filmer eller microkort fra SVAR i Sverige. SVAR står for Svensk Arkivinformasjon Ramsele.En betingelse er jo at du kjenner til hvor i Skåne din svenske ane kom fra.Du bør bestille Husførhørskort som letter ditt videre arbeid i Sverige. Selvsagt finnes det andre kort som i Norge.Jeg har selv en oldefar som kom fra Sverige og jeg har kommet tilbake på 1600 tallet på mange grener der.Lykke til!mvhTormod ThoresenDrammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

På Family Search finnes en Gustaf Adolph Backstrom, født 12.09.1863 i Umeå, Västerbotten, Sverige. Hans mor het Greta Stina Backstrom, hans fars navn oppgis ikke. Prøv adressen//genealogi.se/ og plasser en etterlysning under Landskap/Västerbotten. Her har jeg fått massevis av hjelp av svenske slektsforskere. Lykke til! Siri R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.