Gå til innhold
Arkivverket

[#3793] Jochum Lobes, Christiania f.ca.1627 d.18.11.1672


Gjest Marianne Vestli
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Vestli

Jeg finner Jochum Lobes som prest for de tyske arbeidere på "Mynten, Aggerhus". Immatrikulert i København 11.5.1647. Er det noen som har info om hvem som er hans kone og barn,samt aner. Finner også Sidzel sal.mag.Jochums under liste for hus takst i 1680 i Christiania. Er det kona til Jochum Lobes ? mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkil  Lier

Hallo Marianne. I Personalist.tidsskrift 5.(1884)fant jeg en notis om magister Joachim Lobes, s.213: "Magister Joachim Lobes,den eneste tydske Slotspræst. Han var kaldet hertil for de mange tydske Myntarbeideres Skyld. Han sees at have været Slotspræst allerede 16 Juli 1649,da han var en af Klagerne over Niels Svendsen. Han havde 400 Rdr. Løn af Kongens Kasse og Offer m.m.af de tydske Arbeidere. Han havde 12 Børn og var meget gavmild mot de Fattige. Hans Enke blev siden gift med Kristianias rigeste Borger Peder Pedersen Møller (Müller -min korreksjon). Lobes døde 1672 og blev begraven 24 November d.A." Sålangt Personalhist.tidsskr. Fant du ut noe om familien Josten? Mvh.Torkil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Vestli

Hei Torkil. Tusen takk for hjelpa. Det er helt utrolig at jeg kan finne så mye intressant ved hjelp av deg og andre på nettet.Familien Josten har jeg en hel del om nå,- og mere tror jeg det blir. Jeg har også fått hjelp med de franske anene.Og nå ser det ut for at jeg må til Tyskland. Jeg har også mere informasjon om Margretha Baroyer. Vennligst mail meg så skal du få disse. cita.tan@c2i.net Mvh Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.