Gå til innhold
Arkivverket

[#3797] Oline Pettersen`s mann


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen der ute som kan hjelpe meg med Oline Pettersen`s mann.Hun født 1828 i Gleminge. I ifg.tellingen 1865 er hun enke og bor i Fredrikstad med Barna. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg søker fortsatt etter denne karen har ikke klart og finne han ennå så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe.Jeg går utifra at dem giftet seg i en kirke i nærheten av Fredrikstad. Håper noen kommer med innspill. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Bjørn.Jeg ser av folketellingen 1865 for Fredrikstad at alle fire barna er født i Fredrikstad.Har du kikket i kirkebøkene?.Der burde jo farens navn stå.Het Oline Pettersen til etternavn , eller er det hennes navn som gift?Jeg har søkt på Familysearch , men jeg finner ingen av barna der verken i Østfold eller landet forøvrig med ettenavnet Pettersen.Det er ikke enkelt å finne hennes giftemål uten å vite navnet på ektemannen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei.Sist jeg var på RA prøvde jeg og finne det ut i kirkeboka for Glemmen men klarte ikke og finne det der.Har også prøvet Famelysearch uten resultat.Hilsen Bjørn Pettersen PS jeg er ikke sikker på om Pettersen er hennes pikenavn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei igjen.Jeg tror kanskje det enkleste hadde vært å prøve kirkebøkene for døpte i Fredrikstad mellom 1850-1862.Jeg vet ikke hvor mange aktuelle kirker det kan dreie seg om.Dersom du kan finne et av barna døpt der , vil du finne faren/ektemannens navn.Jeg vil anta at Pettersen ikke er hennes pikenavn.Men man vet jo aldri.Min oldemor var født Johnsdatter , gift Olsen , men brukte etternavnet Thorstensen som sine barn.(ektemannen het Thorsten Olai til fornavn).Så her er det mange muligheter. Lykke til videre.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.