Gå til innhold
Arkivverket

[#3801] Marthe Christine Rasmusdatter viet i Bergen i 1784


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

Finner ikke Marthe Christine død. Kan noen hjelpe. I folketellingen fra 1801 bor hun med ektemann og barn i Bergen. Mannen dør i 1804 i Bergen. Bergen 1801: "Jetle Bugge Huusbonde leyer 43 Begge i 1. ægteskab Lods F 15454 Marthe Christina Woll Hans kone 44 Begge i 1. ægteskab M 15455 Gurina Bugge Fælleds datter 17 Ugift M 15456 Karen Kristina Bugge Fælleds datter 12 M 15457 Olina Martina Bugge Fælleds datter 11 M 15458 Regina Bugge Fælleds datter 8 M 15459 Jem Bugge Fælleds søn 14 M 15460." Jeg vet ikke hvor Marthe kommer fra. Mest sannsynlig fra Stavangerkanten. Mannen var bl.a. los og står innført som "fra Stavanger". Marthe kan teoretisk ha giftet seg igjen etter at mannen døde, men jeg finner ingenting her heller. Har jeg oversett noe eller kan hun ha flyttet? Greta S.O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.