Gå til innhold
Arkivverket

[#3813] Johannes Taraldsen Hurum/Sønsterud/Hole


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hallo er det noen som vet når Johannes Taraldsen Hurum er født---død.Det samme gjelder hans kone Karen/i Reiersdatter.Han var nemlig den første læilænding på gården Sønsterud i Hole i min slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Kjell jeg har ikke noe fødselsår eller dødsdato på noen av dem.Men sønnen Tarald gift med Anne Jacobsdatter er født 1747 og død 1807. Så da kan det vel stemme det med det årstallet du fant.Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Bjørn.Du må ikke sjanse på at du eller andre har funnet riktig person. Du må ha skikkelige bevis. mvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen! Dåp i 1708 for Kari Rejersdatter finner du i familysearch (foreldre Rejer Andersen og Jøran Sorensdatter). Tilsvarende finner du også dåp i 1704 for Johannes Taraldsen (foreldre Tarald Alvsen og "mrs. Tarald Alvsen").Jeg gikk også gjennom familysearch/IGI for om mulig å finne noen av barna deres og fant følgende (opplysninger fra familysearch BØR sjekkes mot kirkeboka):1) Anders, dpt. 1736, hjemsted: Hurum, Hole 2) Tarald, dpt. 1747, hjemsted: Sønsterud, Hole 2) Ole, dpt. 1.9.1748, hjemsted: Hurum, Hole 3) Jørgen, dpt. 19.9,1751, hjemsted: Hurum, Hole 4) Johannes, dpt. 11.4.1757, hjemsted Hurum, HoleHåper det passer inn i det du har ellers!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.