Gå til innhold
Arkivverket

[#3832] Lars og Malene på Lønningen i Fana


Gjest Stig L. Samuelson
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig L. Samuelson

Mine tipp-tippoldeforeldre Lars Nilsen og Malene Andersdtr bodde på Lønningen i Fana der de fikk min tippoldemor Anna 10. juli 1842. Har fått vite at Lars skal være fra Stavenes ved Osterøy men er ikke sikker på det.. Er det noen som vet hvor Lars og Malene kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Under vigde i Fana finn du Lars Nilsen Raae og Malene Andersdatter Aadland vigde i 1835. Men om det er dei, veit eg jo ikkje. Om du ser i bygdeboka for Fana, finn du kan hende ut noko meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hei, jeg sitter med bygdeboka for Fana, og her er hva jeg finner en sen kveldsstund:Lars Nilsen Rå ser ut til å være sønn av Nils Larsen Rå (1760-1804) og hustru Brita Tollefsd. Stend (ca 1774-1820) De ble gift 1794 og oppgis å ha fått to barn, Tollef og Lars, men fødselsår er ikke oppgitt.Malene Andersdatter er datter av Anders Nilsen (1773-1823) og hustru Anna Larsd. fra Y. Midttun. De bodde på Ådland, br. nr. 5, der Anders fikk skjøte av faren 1798. Han og Anna ble gift 1802.Anene lar seg nok til dels nøste opp videre bakover v.hj. av bygdeboka. Si fra om det er av interesse.MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig L. Samuelson

Takk for all hjelp Bjørn og Hans! Først det at jeg trodde at Lars Nilsen var fra Stavenes ved Osterøy er helt feil, der var nemlig svigerfaren til Lars og Malenes datter Anna (min tippoldemor) som var der fra. Jeg har ikke Fana Bygdebok men det virker sannsynlig at det er Lars Nilsen Rå og Malene Andersdtr Ådland som er de rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.