Gå til innhold
Arkivverket

[#3835] Lawrence(Lars) Lea og Anne Berthine Magnus.Bergen1


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Translatør Lars Lea og hustru Anne Berthine Magnussen giftet seg i Bergen 11.05.1886.De fikk følgende barn:Anna O`Brien f.1887 , Robert Benham f.1888 ,Thomas Washington f.1889 ,Petra Mary Webster f.1891 ,Erik Lawrence Grant f.1892,Hortense Juana Virginia f.1894 ,Lars Lincoln f.1895 ,og Dina Ingeborg Sigrid f.1898. (Erik Lawrence Grant Lea er opphavet til Lea-parken i Bergen)Dette er min avdøde svigermors kusiner og fettere.Jeg er interessert i om noen har opplysninger om noen av disse fikk barn.Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Lerfald

Hei Rune. Jeg har dessverre ingen opplysninger om etterkommere, men Erik Lawrence Grant Lea bygde to av nabohusene her i området. Det ene bodde han visstnok i selv. I det andre bodde hans søster, jeg tror det må ha vært Dina. Hun var ugift og var ansatt på Universitetet i Bergen, (akademisk utdannet). Kanskje vet de som kjøpte huset om det var arvinger etter henne. Jeg kommer tilbake til deg dersom jeg finner ut mer. mvh. Sølvi L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K Eide

Dette hjelper kanskje litt på vei;Skibsreder Erik Lawrence Grant Lea ,f.1892, Hop, giftet seg i Birkeland kirke i Fana,i juli 1916 med enke Hilda Connor ,nu Montgomery ,f.1889 ,Bangalore Øst-Indien.De står nemlig i linjen under mine besteforeldre i kirkeboken for Fana.Jeg vet at kirkebøkene for døpte i Fana,Birkeland sokn er tilgjengelig på mikrofilm.Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Lerfald

Hei igjen. Jeg har fått opplysninger om at et av barna fikk minst 1 datter som bor eller har bodd i Arna. Det finnes også brev, bilder, pass, bibel osv. etter Lea-familien eller i alle fall etter Dina Lea. Ettersom dette er opplysninger om mennesker som kanskje lever i dag, foretrekker jeg å gi opplysningene på annen måte enn i et debattforum. Dersom du gir meg e-mail adressen din, tar jeg kontakt igjen.vennlig hilsen Sølvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til innspill både fra Geir og Sølvi.Jeg er interessert i aller tilgjengelige opplysninger.Min e-post adresse er:runthors@c2i.net Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.