Gå til innhold
Arkivverket

[#3839] Haar-slægten


Gjest
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

Hei,hvis du hasr mulighet til å abonnere på de norske nyhetsgruppene no.fritids.slektsforskning og no.fritids.etterlysning, så vil du finne en stor andel svært kunnskapsrike mennesker. Så vidt jeg kan huske, gikk det her for et knapt år siden (sånn ca...) en lengere diskusjon blant annet om Haar-ætten. Forhåpentligvis finnes det her folk som kan gi deg både informasjon om selve slekta, og/eller råd for hvor du skal gå for å finne mer.Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Før 1500 blir det vel noe vanskelig... Men Henning Sollied har skrevet en artikkel: "Nogen opplysninger om slekterne Kruckow, Haar og Benkestok", NST iii (1932), s. 274-300 hvor han antar at den først kjente her var Jon (Olssøn?) Haar 1534 (?). Jeg vet ikke om noen kilder som har fastsatt at denne Jons far virkelig het Ole. Men jeg kan jo ha oversett noe her. mvh Kjellaug Robberstad Petit mailto:kelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.