Gå til innhold
Arkivverket

[#3844] Karen Anna Danielsdatter gift m Rasmus Pedersen Ri


Gjest Linda Østby
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Østby

Karen Anna f 1843,Finø/Hammerøen i Nordland Amt, giftet seg 24 år gml med Rasmus Pedersen fra Rigstadt, Manger. År 1865 er de bosatt i Bergen. Jeg har ikke funnet foreldrene hennes, men er blitt fortalt at hennes far het Daniel og var fra Læsø, Danmark, f ca 1800. Karen Anna og Rasmus fikk minst 3 sønner, Severin Olai f 1863,Hammerøen, Nordland, Randolph f 1871, Nordnes, Bergen og Kristian August f 1874, Bergen. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til Karen Anna ?Hilsen Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Man kan si hva man vil om familysearch.org, men det hender den kan overraske:I familysearch.org finner du en Karen Anna Danielsdatter, født i Hamarøy 14.4.1841. Foreldre: Daniel Pedersen og Solvei Kristina Findol. (Et par år feil i forhold til 1843, men hvor sikker er du på det årstallet?).Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Kjempebra, jeg er ikke så sikker på årstallet. Det er kommet frem fra folketellinger og kirkebøker her på nettet. Tusen takk, nå må jeg bl a finne ut om denne Daniel kom fra Danmark.Hilsen Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Samuelsen

Det er vell kanskje Daniel, som er bosatt på Finnøen, Hamarøy i 1865? Da er kanskje første konen død, siden han er gift med Anne Jørgensdatter, mye yngre enn han. Sønnen Peder er omtalt som hans søn og ikke deres sønn. FT 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Østby

Jeg har kikket litt på den Daniel på Finnøen. Fødested Stegen kan man vel kanskje ta med en klype salt...En kirkebok hadde vært tingen. Navn på bostedet, Finnøen, kan det være det samme som Findol, Solvei Kristina sitt etternavn i Familysearch ?Hilsen Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.