Gå til innhold
Arkivverket

[#3846] Sigrid Larsdtr Tveit (1725) gift med Hans Knutsson


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har lett igjennom Samnanger bygdebøker og finner ikke Sigrid noen steder. Jeg har prøvd på andre slektsforum - uten resultat. Hun var født i 1725 og døde i 1798. Hvor kom hun fra og hvem var foreldra, det er problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Under vigde i Os ( Hordaland )vil du finna: Hans Knudsen Tysse g.27/6 1756 m. Ciri Larsdatter Tveit. Eg kan diverre ikkje hjelpa deg med foreldre osv.Men gardsnavnet Tveit finnest vel i alle dei omkringliggjande kommunane.Helsing Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Sigrid Larsdtr. Tveit, født ~1725 (Tveit, Samnanger) d.1798 gm 1756 Hans Knutson Tysse f.1733, død 1794. Bosatt på bruk 5b, Tysse, Samnanger. Barn: Synneva f.1757, Sinnsyk, levde i 1801. Kristi Hansdtr. Tysse f.1759, d.1835 gm 1779 Hans Monsson Tysse f.1752, bosatt Bakken under Tysse. Knut Hansson Tysse f.1761 gm 1789 Barbra Nilsdtr. Holmefjord f.1767 Marta Hansdtr. Tysse f.1765 gm 1789 Jon Knutson Svensdal, bosatt Svensdal, Samnanger Lars Hansson Tysse f.1764 gm 1792 Gunnvor Andersdtr. Haga f.1766 Sigrid Hansdtr. f.1768 gm 1792 Johannes Andersson Haga.(utdrag av Samnanger bygdebok)Jeg tror noen av disse er av (Tveit / Stålby ætt).Lykke til! Jan Tertnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg uttalte meg nok litt uklart. Jeg har bygdebøkene fra Samnanger, det er hennes opphav jeg ikke finner: foreldra med andre ord. Takk allievel-:) Dersom hun var av Stålby/Smedby ætta så skulle jeg ha vært i stand til å finne henne. Det var mannen hennes som var i slekt med den familien. Men man vet aldri... Elins post kan gi meg videre hjelp hvor jeg ser at hun ble kalt Ciri da hun giftet seg. Men i bygdebøkene fra Samnanger finner jeg ikke engang noen ved navet Ciri Larsdtr. mvh Kjellaug Robberstad Petit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.