Gå til innhold
Arkivverket

[#3849] Maren Sofie..Hansen..Hansdatter...Pedersen...Boeck


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Hei Min oldmors søster - Maren Sofie Hansdatter f. på Rygh i Eiker 30.aug 1861 - død - på for meg ukjent sted 4.1.1936. Ble visstnok gift (en eller flere ganger) slik at hun fikk navnet Sofie Boeck Pedersen Jeg har på en eller annen måte - en eller annen gang hørt at hun på en eller annen måte ble inngiftet i Jens Book-Jenssens slekt (han som synger, du vet). Sofie eller Maren ....Hansdatter...Hanssen...Boeck......Pedersen.....Jeg klarer ikke å finne riktig dame i 1900 tellinga... I et notat av ukjent opphav.....står det at hun har barnaHans Boeck f. 13.1.1888 Louise Baltzersen f. 25.5.1889 Frank Boeck f. 5.4.???? Martha Johnson f. 13.3.1895 Dagny Hansen f.4.11.1896 Wilhelm Boeck f. 5.4.1899 Elisabeth Hansen f. 22.10.1901 Robert Boeck f. 23.2.1903Jeg holder muligheten åpen for at de reiste over dammen. Klarer heller ikke å finne dem i emigrantarkivene. Kan noen hjelpe meg litt her??Vennlig hilsen Jon Torp jon.torp@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det hender en inspirert tanke gir overraskende resultater:Hvis du søker på Maren Sofie Bøck, finner du henne i FT1900 (+ ektemann og barn) i Strømsgodsets sogn Skoger (dvs. rett ved Drammen).Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Fint å kunne hjelpe! Litt av teknikken (kall det gjerne inspirasjon)ligger ihvertfall i at skrivemåten for navn, og det gjelder både for- eller etternavn, aldri må må tas for gitt!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over det...og prøver ofte de merkeligste krumspring---med hell---men her hadde jeg altså ikke vidd nok til å prøve med en ø Takk igjen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.