Gå til innhold
Arkivverket

[#3852] Dorothea Caspersdtr.Lindtner (1666-1735)


Gjest Marianne Vestli,
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Vestli,

Jeg har funnet henne gift i 1682 i Christiania, og ei som heter Margrethe Lindtner som også gifter seg dette året med Emanuel Prætorius. Er Dorothea og Margrethe søsken ? Er det noen som kjenner til Lindtnerfamilien ? Har ved søk på internet kun funnet navnet i Østerike og Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg var innom Lindtnerfamilien, først på Avaldsnes, men disse kom fra Bergen. En Jan Lindtner er den siste jeg har funnet i Bergen, kanskje utlending?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eksavjord@c2i.net

Jeg kjente en familie Lindtner som bodde i Åsane utenfor Bergen på 1970 tallet Tror de kom fra Os utenfor Bergen, men jeg er ikke sikker.Deres navn var Edna og Evald Lindtner. Og de hadde en datter som het Guri Lindtner Møll.Men dette er jo i nyere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Magne Foss

Kun en Lindtner er nevnt i FT1801 (Hele landet); Christian Lindtner 62år, på Pirholmen, Østervold sogn i Sund, Hordaland, Enkemann (g.1g), Kongelig toldbetjent. (Men andre skrivemåter kan gi andre tilslag)... Forsalg: Lindener,Lindner,Lintner.. Videre finner jeg en Friedrich Lindener 19år innflytter til Bergen 1699 fra Bremen. Ved å søke på www.ancestry.com vil du finne Lindtner-familien på Avaldsnes, Karmøy (1845 - ) På www.rootsweb.com vil du finne 9 personer med navnet flere av dem fra 1600-tallet fra (Laufen, Berchtesgaden, Oberbayern) Vel dette var et forsøk på å hjelpe, men er vel bare bomskudd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Ruth Bendiksen

Hei. Dette er jo lenge siden. Er nok ikke kommet så langt tilbake på Lindtner-slekten, men har noe som jeg har mottatt. Er du interessert, så er min mailadr. rbendiksen krøllalfa start.no Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.