Gå til innhold
Arkivverket

[#3858] Ole Aslaksen/Katrine Jørgensdatter, enebakk


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Vil gjerne komme i kontakt med etterkommere etter disse eller noen andre som kan ha noe info.Ole Aslaksen var født ca. 1782 i Enebakk, og Katrine Jørgensdatter 25. november 1781 (på Korsveien under Bøler i Kirkebygda). De giftet seg i 1806 og fikk flere barn: Knut (1806-1824), Kari (f. 1809), Jørgen (f. 1811), Anders (f. 1814), Haagine (f. 1816) Hun er min tippoldemor. Tolline (f. 1819), Ole (f. 1822) og Christian (f. 1825).Steder de holdt til på, var: Nygård, Sagbakken, Setra og Søndre Råken (alle hørte til under Vik, tror jeg).Lurer på om de andre ble igjen i Enebakk? Min tippoldemor flyttet til Hole.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Fakset

Haagine Olsdatter var min tipp-tippoldemor. Jeg er etterkommer etter datteren Maren. Jeg vet dessverre ingenting om søsknene og hennes slekt (dette er en gren jeg ikke har jobbet mye med enda,), men vi har kanskje informasjon å utveksle uansett? Kontakt meg gjerne: ellen.fakset@csn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.