Gå til innhold
Arkivverket

[#3860] C.A. Bernstrøm, f.1849, bosatt i Bergen


Gjest Kjell Woje
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Woje

Jeg søker opplysninger om C.A.Bernstrøm, f.1849 i Kroxerud, Halland, og hans etterkommere. Han var aktiv i fagbevegelsen i Bergen ved århundreskiftet (Stenarbeidernes forening, Norsk Arbeidsmandsforbund)og var senere ansatt ved trikken i Bergen. Døde i København hos sin datter.MvhKjell Woje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Er det berre slekta du er ute etter, eller òg om CAB's virke i arbeidarrørsla Bergen. Den første veit eg lite om, det andre litt meire, m.a. at han var aktiv der heilt frå 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H. Bernstrøm

Carl August Bernstrøm, født i Halland, er min oldefar. Samtlige Bernstrøm i telefonkatalogen for Hordaland er etterkommere. Min farfar var Peder Obert Bernstrøm, død 1967. Min far er Henning Bernstrøm. Hans søsken er Egon, Kaspar og Ruth Paula. Jeg vil anta at de som er best kjent med slekts- historien vil være Egon Bernstrøm, eller Ruth Paula Bernstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Woje

Takk for rask respons! Til Bjørn Davidsen. Det er virksomheten i arbeiderbevegelsen som er min primære interesse. Det jeg vet har jeg fra historien til Norsk Arbeidsmandsforbund, Bergens kommunistiske ungdomslag og avisintervju fra 1918, samt Vossebanevisa. Hans bakgrunn i Sverige og kontakten med tysk arbeiderbevegelse er også av interesse. Jeg hører gjerne fra deg! Min E-postadresse: kj.woje@c2i.netTil Bjørn H. Bernstrøm. Takk for tips om informanter. Jeg prøver en telefonrunde med de du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.