Gå til innhold
Arkivverket

[#3872] Gulbrand Hansen og Sidsel Kristensdr. fra Enebakk


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Søker etterkommere etter barna til Gulbrand Hansen og Sidsel Kristensdr.fra Enebakk. 1: Karen f. 14.7.1844. Fikk utfl.attest til Amerika i 1883. Har ikke funnet henne i emigrant-protokoller for 1883/84. 2: Hans f. 24.8.1846. Flyttet med kona Kaja og to barn til Kristiania i 1886. 3: Anne f. 6.6.1851. Flyttet til Amerika? 4: Marie f. 1854. Flyttet til Kristiania, siden til Bærum. Hun var gift med Hans Chr. Olsen f.1852 Ved folketellinga for 1900 hadde de følgende barn: Anna, Ovene, Helga, Alfred, Eivind, Georg, Sigrid og Rolf. 5: Karl Otto f. 25.4.4.1863. Flyttet til Kristiania. Ved folketellinga i 1900 var han vaktmester ved Qvams skole i Oskarsgade 30. Han bodde i vaktmesterleiligheten på skolen sammen med kona Agnete f. 1848 og dattera Marie, født i 1888. Jeg har noen bilder som er tatt i Chicago, som visstnok skal være Gulbrandsen familie. Ett skal være av dattera til Marie, som het Ovene.Gulbrand og Sidsel hadde ei datter til som het Dortea. Hun var min oldemor.Ca. 1897 flyttet de to gamle fra Enebakk til Kristiania - bodde i Fridthjofsdade 6. Gulbrand døde samme år, mens Sidsel levde til 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Astrid! Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men kan i hvertfall fortelle at Fridtjofs gate er rett rundt hjørnet for meg, her på Vålerenga! Var det noen familie av Sidse som bodde der? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Laila. Ved folketellinga for 1900 bodde Sidsels datter Marie og hennes familie i Fridtjofs gate 2. Da moren min var ung - hun er født i 1926 - bodde den yngste sønnen til Marie - Rolf og hans kone Bertha i dette huset. De flyttet senere til Sørumsand. De hadde en sønn, men han døde ugift. Av adressebøker for Kristiania har jeg funnet at Gulbrand og Sidsel leide ett rom hos ei enke i nr. 6. Det var hyggelig at du tok kontakt. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.