Gå til innhold
Arkivverket

[#3894] Anne Petrine Petersdtr.Vegsundeiet. f.ca.1830.


Gjest Marit Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

Anne Petrine Petersdtr.Vegsundeiet ble viet i Bergen 9. april 1860. Hun giftet seg med enkemann John Nielsen Angeltvedt. Ved vielsen oppgis hun å være 28 år. Jeg er interessert i å få vite noe om hennes foreldre. Hun kom fra Ålesundsområdet.(Hvis det er flere Vegsundeiet i Norge.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

I følge kirkeboken for presten i Domkirken, D2, f. 69b var Anne Petrine født i Borgunds Prestegjeld, hun var 28 år da hun giftet seg i 1860, og hennes far het: Peter Halsteensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Og iflg. kyrkjeboka for Borgund vart ho f. 30.5.1832 og døypt 10.6.1832 i Borgund kyrkje av foreldra Peter Halstensen og Christiane Andersdtr. Vegsundreiten. Dei var gardfolk, og det skulle gå greitt å finne dei att i eit av dei tre Borgund&Giske-banda av Ragnar Øvrelid (som rett nok ikkje har fullstendige familiar, berre oversyn over brukarane). Dessverre har eg ikkje bøkene tilgjengeleg akkurat no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Takk for hjelpen. Jeg har hatt kontakt med en som har prøvd å finne ut noe fra disse bøkene for meg, men uten resultat. Kanskje det er nye muligheter når jeg nå har litt flere opplysninger. I alle fall er jeg kommet ett skritt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.