Gå til innhold
Arkivverket

[#3896] Torp - Østfold - mord i 1890-årene


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Min tippoldefar vet jeg ikke navnet på. Han var skipper og ble visstnok slått ihjel/drept sannsynligvis en gang i 1880 årene. Dette ble visstnok en såpass stor psykisk belastning for min tippoldemor at hun "satte bort" barna og ble selv innlagt på asyl. Det var i allefall to brødre Hans Torp - som levde i Fredrikstad-området til 1950 årene. Og min oldefar Erik Petter Melchior Torp. Visstnok født i Skjeberg (?) Han ble gift med Magna Eliassen fra Glemminge (hun vet jeg anene til) med Magna fikk han 7 barn hvorav 4 levde opp. Barnas navn: Kristian Torp(død ca. 1973 Fredrikstad - ugift) Karen gift Jernskau(død i Oslo 31 aug. 1992)Karl Edvard Andreas Torp (født i Glemminge 5. august 1912 - døpt i Glemminge 20. okt. 1912 -Gift i Nedre Eiker i 1936 - død i Nedre Eiker 29 des 1995), Johanne Saaheim f. ca. 1920 - bor pr. i dag i Fredrikstad. Erik Petter Melchior Torp - sannsynligvis Kalt Erik Torp. Var sjømann og lekterfører. Han giftet seg ikke på nytt, men bodde hos sin svigermor på Grønli i Fredrikstad inntil hun døde. Deretter visstnok på Greåker - Han døde ca. 1954. Om noen har noen som helst opplysninger blir jeg kjempeglad. (Finner ikke Erik i 1900-tellinga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.