Gå til innhold
Arkivverket

[#3898] släktforskning


Gjest kurt andersson
 Del

Recommended Posts

Gjest kurt andersson

Hej alla sökare. Finns det någon släckting eller nogon annan som vet eller känner till någon John Pedersen som emigrerade till Amerika runt 1900-talet. Han gifte sig med en svenska som hette Anna Britta Johansdotter (Johansson) som var född 26/2 1886 iMyckleby socken i Bohuslän. Hon dog 1917. Dom bodde i Brockton utanför Boston Mass, och flyttade till Concord cirka 50 svenska mil norr om Boston. Dom fick 3 eller 4 barn Jag vet att en flicka heter Ruth Och en heter Olive. Jag har en uppgift som säger att en av dom är omkring 88 år och skall ha bosatt sig i New Jersey sedan några år. Jag har också hört att Ann dog på sjukhus i samband med en operation eller barnafödande. Har hört om en John Pedersen från Lesja överst i Åndalsnes. Han reste 1879 och uppgav då att han var 18 år. Han skulle altså vara född 1861 och omkring 25 år äldre än Anna. Anna var syster till min mormor, så finns det någon släkting eller någon annan som har några uppgifter, hör av er till Kurt Andersson Burås 2211 47294 Svanesund Sverige. Ni kan även nå mig på min hotadress. kurtumea@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.