Gå til innhold
Arkivverket

[#3899] ANNA MONSDATTER HOPE, Lindås


Gjest Pia Charlotte Reidarsdatter Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pia Charlotte Reidarsdatter Jakobsen

Jeg leter etter opplysningeer om Anna monsdatter Hope f. ca. 1820. Hun ble gift med Ole Pedersen 24/11/1854, og disse fikk sønnen Peder Olsen (Vabø).Kan det stemme at Anna er datter av Mons Larsen fra Sannæs og Lisbeth Erichsdatter fra Hope??Mons Larsen er muligens sønn av Lars Monsen f.1735 og Dordi Bertelsdatter f.1749.Dette er mange gjetninger fra min side. Jeg blir VELDIG GLAD for all hjelp i saken!Ha en fin dag!Hilsen Pia ... det går evt an å kontakte meg på pc-ja@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Unni Krongård

hei ,jeg har masse slekt fra Masfjorden ,hvor Hope er i Sannes kirkesogn. Det finnes 2 Hope, Søre Hope og Indre Hope. Søre Hope, finnes i Sannes =Sandsnæs, det har vært skrevet på mange måter. Jeg har oldefar fra Indre Hope, og masse tipper fra Søre Hope. Det finnes 2 bygdebøker for Masfjorden ,og du kan låne dem på bibliotekt.De er lettleste, oversiktelige, og der vil du finne dine som du leter etter, helt tilbake til det 16 århundre. Lykke til , vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Anna Monsdtr. er nok ikkje dotter til Mons Larsson og Lisbet Eriksdtr. Sandnes. Dette paret har rett nok ei dotter som heiter Anna og er fødd i 1820, men ho gifta seg med Sjur Olson Andvik og budde der til ho døydde.Derimot kan ho vera dotter til Mons Ivarson og Engel Bastesdtr. Hope. Mons Ivarson Hope f. 1786, g.1808 m. Engel Bastesdtr. Nordre Kvinge f. 1783. Mellom borna deira finn me Anna f. 1820, g. 24/11 1854 m. Ola Pederson Vabunes i Lindås. Du finn meir om Mons Ivarson og slekta hans i Masfjordboka s.666/667.Helsing Alf Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.