Gå til innhold
Arkivverket

[#3903] ANDERS FALCH


Gjest Pia Charlotte Reidarsdatter Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pia Charlotte Reidarsdatter Jakobsen

Hei!Det eneste jeg vet om Anders Falch er at han hadde en sønn:Søren Andersen Falch d. 1683. Han var gift med 'Gunhild', jeg kjenner ikke etternavn - dessverre...Er det noen der ute som kan hjelpe meg videre?? Vennlig hilsen Pia pc-ja@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Piajeg har en hel masse om Falkner slekten, men dessverre så er den databasen på jobb, så jeg må få lov til å komme tilbake til deg på det. Hvis du går lengre ned så vil du finne flere innlegg på Falch slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Charlotte Reidarsdatter Jakobsen

HEi!Takk for responsen! Setter pris på hjelpen!Jeg fant noe om Falkner-slekten på internett, men jeg har ikke klart å knytte det til slekten min.HA en fin dag!Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Erik Lie

Hei. Noen Anders Falch med en sønn Søren Andersen Falch (d.1683), er ikke kjent i familien Falkener/Falch, og må sånn sett anses for ikke å tilhøre denne. Dette slektsnavnet var ikke bare brukt av Falkener/Falch-slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Kan Anders ha vært i slekt med en annen Falch jeg er på jakt etter: Johannes Hansen Falch f. 1718, ant. i Norge, d. 1783, gift 21. juli 1751 i Bergen DK med Inger Hermannsdatter. Hvem var denne Hans Falch, mon tro? (Kilde: Hans Falch, Danmark, på Internett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Muligens litt sent(?), men jeg har i hvert fall notert en ANDREAS Falch. Han ble sogneprest til Fosnes i 1706, var sønn av Lauritz Petersen F. og Helene Andersdatter Belter. Jeg har ellers ingen andre årstall enn en søster, Anna Elisabeth F. født ca 1678 og gift Niels Olsen Parelius. Anders og Andreas hadde en tendens til å gå om hverandre og med morfarens navn i tankene? Men Søren må i så fall ha dødd svært ung...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Var det nevnt hvor i Norge denne Anders Falch skulle leve.Det finnes etter hva jeg foreløpig har notert meg flere slekter Falck/falck/Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Pia Charlotte R. Jakobsen

Anders Falch har antagelig bodd på Strømsø.Når det gjelder hvem Hans Falch kan være så vet jeg at det har bodd en Hans Jakobsen Falch på Strømsø. Faren, JAkob Falch, levde fra 1663-1739. Skjønt det ikke kan påvises noen familieforbindelse mellom disse.mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Lie

Vedrørende Tom Askerøis innlegg, så kan jeg med en gang avvise at Anders Falch skulle kunne være identisk med Andreas (Anders) Falch, som var født ca 1677-78, og som i 1705 (ikke 1706) ble sogneprest i Fosnes. Kronologisk helt umulig, og ikke har den ettersøkte Anders Falch noe med resten av familien å gjøre heller. Tom Askerøi, du har forresten ikke svart på e-mail fra meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.