Gå til innhold
Arkivverket

[#3907] Johannes Nielsen f.ca 1803,Eivindvik prg.


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Kan noen hjelpe meg med å finne ut på hvilken gard i Eivindvik prg. Johannes Nielsen født ca.1803 vokste opp på.I FT 1865 er han bosatt på Hugøe og gift med Dorthea Andersd. de har sønnen Ole Johannesen som senere slo seg ned på bruket Mattevik på Hugø. Ole Johannesen er min oldefar.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hugøy ligger under Steinsøy, nå gnr. 59 i Solund. Johannes Nilsen var født i 1806, og sønn av Nils Nilsen Busch, født 1767, på Engevik. Nils N. giftet seg i 1791 med Marthe Kristiansdatter Eide, Hyllestad. Nils N. Busch var sønn av Nils Fredriksen Busch (1726-1768) på Refsøen.Johannes Nilsen giftet seg i 1833 med Dorthe Andersdatter Husøy, født 1807.Opplysninger om disse er å finne i Alf Steinsøy: Solund Gards- og ættesoge til 1980, bind 1 og 2 (1982). Opplysninger om denne Busch-familien lar seg finne i A. M. Wieseners artikkel "Om fogden Niels Busch og hans slekt", trykt i Bergens Historiske Forenings Skrifter nr. 50, 1944, s. 37ff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Bjørn. Dersom du er interessert kan jeg kopiere fra Solundbøkene. Vi er i samme slekten, men jeg da på Karen Busch datter av Mickel Jacobsen, strandfut i Solund sin side. Karen er antagelig tippoldemoren til din Johannes Nielsen, Fredrik Busch var hvis jeg ikke husker feil sønnen hennes. Du finner henne og familien i Bergen i Koppskatt for Bergen 1683, og senere i Solund. Hun døde i Bergen. E-mailen min er ute av drift så hvis du er interessert må du sette adressen din her, eller send meg en faks på nr. 62 83 52 45 så sender jeg kopier. Lykke til. Hilsen Greta S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.