Gå til innhold
Arkivverket

[#3915] Henrik Nitter


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Henrik Nitter, hvem hans foreldre var og hvor de kom fra. (De opplysningene jeg har om han har jeg fra Aschehougs konversasjonsleksikon, 1971). Han skal være død 1629 i Bergen. Han var forvalter for adelsslekten Bildts jordegodspå Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Henrik Nitter (f. ca 1530) og hans sønn med samme navn (ca 1560-1629) er min kones 8. og 7. tippoldefar. Vi har fått anledning til å titte på boken om Nitter-slekten under et besøk på det utmerkede hotell Walaaker i Solvorn, der vertskapet visstnok også hører til HNs etterslekt. Av boken fremgår at HNs aner kom fra Skotland. Om du, Øyvind, også har HN blant dine aner, kan vi muligens ha gjensidig glede av hverandres kjennskap til (deler av) etterslekten? Hører i så fall gjerne fra deg. Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Hei Hans! Tusen takk for hjelpen. De 2 ovenfor nevnte Henrikene er mine tippoldefedre i henholdsvis 9. og 8. ledd. Den nærmeste i min familie med Nitter-navnet er min mormors far fra Sie i Solvorn Sokn inne i Luster. Takk til deg også Yngve for kopiene du sendte meg. Dere har vært til stor hjelp begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.