Gå til innhold
Arkivverket

[#3916] Isnæstoften ,Talvik i Finnmark


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Er det noen som kan hjelpe med med følgende:Tonny Alseen skal være født på Isnæstoften(Toften) i 1903.Men hvem var hennes foreldre og hvor kommer dette etternavnet fra?Ved folketellingen i 1900 finner jeg to ved dette etternavnet på Isnæstoften , men de er født i 1831 og 1838 og kan neppe være far til Tonny.Nils E.Alseen f.1831 i Sverige finner jeg igjen i 1865 og da har han Nilsen som etternavn og er gift med en Ane Knudsdatter f.1840 i Talvik.Hvis dette er samme mann som heter Alseen i 1900 er han da gift med Eva Margrete Thomasdatter f.1845.Mvh.Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Olsen

Hei Har du forsøkt å kontakte noen av Alseen på Toften eller i Alta? Det finnes Alseen begge steder, tror det er samme slekta. Ser i døpte i Alta/Talvik at Nils Petter Alseen og Andrea Gustava Borin har 2 sønner, Oluf Ferdinand f. 2.12.1833 og Johan Petter f. 14.10.1839. mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grete skeidsvoll

Hei ! For mange år siden traff jeg Tonnys to barn ,Arnt og Eva Larsen . Hvis du kan komme i kontakt med en av dem ,vet de sikkert navnene på besteforeldrene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.